Lite nytt

Idag firade vi farmors födelsedag... Briam har fått kakor o tårta. Han är både kakmonster o tårtmonster. Han äter allt som matte äter =) fast hundmaten får han behålla själv....

Briam har en favoritplats hos farmor o farfar. Där vilar han alltid på kakorna...

image193

När jag har stalljour på helgerna så får Briam följa med. Han tycker att det är skitkul o springa i stallgången som har ett tjockt spånlager som man kan riva runt i som en galning. Fästet är ju urbra så farten får han upp på nolltid o stoppsträckan blir inte så lång. Han ligger i kurvorna in i dom andra gångarna. För att inte tala om hur kul det är o springa i ridhuset! Han kan springa runt o bolla med en hästklutt i munnen. Han påminner ganska mycket om en katt när han kastar runt på klutten o anfaller den. Dock är ljuset så dåligt därinne så det går inte att fota med mobilen utan måste upplevas live...

image194

Här sitter han i en spilta som han har lånat av min favvohäst en stund... När han inte är med ute i stallet så delar han plats med stallkatten i verkstan. Han tycker att det är mysigt i korgen under snickarbänken där han har sin egen lilla grotta...

image195

Här är min "gris" Chessire som jag kallar för "Cherise min gris"... han tycker om att pussas o är så mysig att hålla på med. Han tycker om att bara stå å mysa en stund. Nästa år går han i pension från ridskolan =( tråkigt för mig men den som tar honom kommer ha mycket glädje av honom.
Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0