En liten bild på Otto... eller två kanske... till o me tre!!!

Som vanligt har man ju inte kameran med sig och skitmobilens minneskort är alltid fullt så jag hade chansen att ta 2-3 bilder så det är vad ni får!

Lillskrutten är nu 4,5 månader och växer ryckvis i ben och kropp dock inte i takt så ibland undrar jag hur det här ska sluta. Till sin stora fördel har han en väldigt fin sidegait (sidorörelser) parallell är han och egentligen stör inte hasen så mycket för rörelserna i en utställningsring... men det ni kommer att se på bilden i stående är att hasen är väldigt rak. Det beror på att han var gipsad i full sträckning av hasen och är nu överrörlig i sträckmomentet och kort i böjningen, för kort så han föredrar att stå så att det inte töjer i böjningen. Det är en av alla saker vi ska träna på men den som har trampat rejält snett med foten någongång vet att det tar nästan 6 månader för en sträckt sena att börja kännas normal och risken för nya sträckningar minskar efter 3-4 månader. Därför får inte Otto springa lös som de andra små hundarna utan får nöja sig med att sitta och lukta på blommorna tills hans muskler och senor har börjat jobba mer normalt. Jobba får han göra i koppel och på rehab så motion går han inte miste om även om lekmotion är något jag skulle föredra att han fick ägna sig åt, valp som han är... ja ja lära sig att svänga och bromsa får han väl göra sen... han lär sig ju att manöverera hemma mellan stolar, bordsben m.m. och hoppar gör han... det är liiite svårt att hindra honom. Nu till bilderna:


Manchetterna på! Han var ännu rakare alldeles i början så nog händer det grejer sakta men säkert!




Alla ni som har försökt att fota på egen hand utan assistans med fler hundar med på promenaden vet precis hur lätt det här va =)

Hoppas ni får en trevlig valborg... som fattig student så jobbar jag imorgon... så det blir lugnt ikväll och Otto ska ju vänjas och checkas av vad gäller fyrverkerier. Hans far vet jag ju precis vart jag har... med benen i vädret i soffan eller nyfiket intresserad av ljusspelet på himmelen...

Förresten... Otto har nog en flatte-gen i sig... idag plockade han upp en tomburk och så gick vi till sophuset med den och så kastade vi den... allt skräp han hittar ska han bära på! Precis som hundarna gjort under sina valpdagar hemma hos min pappa och hans sambo (Greypaws) och det har varit flattar allihop... hmmm... en blandning av katt, flatt, terrier och vinthund... hur ska det gå?!

Igår (29/4) fick jag tillbaka pengarna från Strömsholm... skönt att det gick smidigt med det iaf... jag hoppas att det inte blir strul med Agria nu för att det gått så lång tid mellan ordination och faktiskt besök hos rehab för om inte första besöket på rehab på Strömsholm inte räknas då är det rökt! Men det är knappast mitt eller min hunds fel att efterfrågan är så stor att det faktiskt gör patienter lidande... skitarg blir jag!!!

Kommentarer
Postat av: Inga-Karin

Han är bara så underbar, brorsan min, hälsar Whenke.

2009-04-30 @ 17:59:27
URL: http://www.abrinkens.tk
Postat av: Farmor

Ha, ha, så där har jag också gjort som val. Det har du efter mig!

2009-04-30 @ 18:00:56
Postat av: Marie Sandberg

Han ser verkligen prydlig ut söte Otto-killen! Kramis Marie

2009-04-30 @ 18:12:43
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Michaela Olsson

Ja! Äntligen efterlängtade Otto bilder! Han ser riktigt fin ut lill killen och vilken skillnad på benen sen gipset kom av!

2009-05-01 @ 10:21:02
URL: http://whippetnota.blogspot.com
Postat av: Elisabeth Alström

Oj så söt han är. Riktigt läcker. Jo jag vet hur svårt det är att fota och vara ensam så med tanke på det så var bilderna perfekta.

Skönt att du fått pengar tillbaka

2009-05-01 @ 22:02:25
URL: http://www.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0