GLAD PÅSK!!

Jag har nya bilder på såret som inte är så snuskiga... det läker synbart från morgon till kväll med en rasande fart!

   
090409                               090409

Såret är numer som en prick i jämförlese med hur det var i från början. Första dagen utan skenan så var såret 10x15mm nu är det under 5x5mm

Han får nu varva workout med hagen så han inte överanstränger sig för då får vi backa ett steg. I mitt sovrum har jag en halkfri matta som täcker nästan hela golvet. Eftersom hala golv inte är bra då han bara litar på tre av sina fyra ben så är det bättre att vänja på honom på större ytor undan för undan.
 
Han finner sig e det mesta jag hittar på...

Jag har införskaffat träreglar i olika höjd som jag har sågat i lagom långa bitar för inomhus & utomhus träning. De ska fungera som cavallettibockar och ska tvinga Otto att lyfta på tassarna. Vi börjar på höjden 4,5cm och sen blir det 7cm. Jag tog också regel som blir 9,5cm hög och då kan jag lägga på de andra ovanpå vartefter det behövs.

Briams inställning till det hela:

"Jag ligger hellre här i min favoritfåtölj med mitt supergosiga fårskinn så får ni hitta på precis vad ni vill..."
Idag har vi också träffat Ottos lillasyster Whenke som hastigast. Hon är kanonsöt liten kurvig tik. Hon har ett underbart uttryck och ett väldigt fint huvud och har tappat fler tänder än Otto... Otto och Briam blev väldigt förtjusta i henne och Otto tyckte att det var en lagom lekkamrat.

Syster Whenke som bor hos Inga-Karin o Ronny på Åbrinkens kennel i Kolbäck. Foto: Åbrinken

Jag fick e så fin bild på mamma/farmor Whilma, Hjortronblommas Gin Fonda som njuter i vårsolen. Whilma är inne på sitt nionde år och ser ut att åldras med värdighet! Hon är nog världens vackraste whippet!



Kommentarer
Postat av: Michaela Olsson

Ja det är bra Otto att du kryar på ditt sår! Tur att du har sån duktig matte som ser att du får all den träning du behöver för att bli fit for fight igen ;) Lilla syster Whenke ser ut som en riktig pudding, ser lovande ut!

Det gjorde du bra pappa Briam!

Å glad påsk på er ;-)

2009-04-11 @ 01:34:59
URL: http://whippetnota.blogspot.com
Postat av: Leonora - Rösta på veckans blogg

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-11 @ 01:36:28
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Marie Sandberg

Whilma är verkligen en otroligt vacker tik!

Kan bara hålla med!

Kramis Marie

2009-04-11 @ 16:03:04
URL: http://mibisans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0