Lilla Stockholm

Idag har jag och Briam varit till Kista på utställning. Det kostade 80:- att parkera och som vanligt kostar katalogen 50:- plus medlemskapet, anmälningsvagiften osv... små saker som retar mig... men men det kostar att ligga på topp ha ha

Briam kom 3:a i öppenklassen med CK domaren var Marie C Dellabelle, Belgien.

Kritik:
Nice head, ex .expression, playing ears, long neck, vg angulated, nice topline, long tail, corr. depth of chest, ex. feet, ex. temperament. Nice movement.

Som vanligt var Briam tänd som attan och öronen blir flygiga när blodtrycket går upp. Idag kunde han iallafall så stilla till skillnad från i Gnesta där han var värre än han var i valpklass. Han blir så tänd på godisen så han kör kulsprutemetoden med allt han kan så han ska ge tass, sitta och skälla samtidigt... när jag vill att han ska stå still och vara alert... Alert är han men resten! Sen hjälper det inte att jag ALLTID är så nervös så jag nästan kräks innan och det släpper inte i ringen. Det släpper precis efteråt. Oftast är han snyggast innan och efter det är synd att jag sabbar. Så många gånger som jag har visat hund så tycker jag att jag borde bli mindre nervös men icke!

Det var en hel del blåa band idag så jag är nöjd. Jag hade sällskap vid ringen av Malin, Jocke och Sessan (Magic Colour Pure Gold) som gick i juniorklass där hon placerade sig som 4:a i konkurrensen vilket var bra jobbat. Konkurrensen är en helt annan när man kommer upp i officiell klass men bara man har förstått att det är upp som en sol och ner som en pannkaka som gäller när man tävlar bedömningssport så kan man ta det onda med det goda. Det är ju samma goa hund man har med sig hem!

Nu väntar jag med spänning på om Malin fick nån bild på Briam för nu är det ett tag sen det kom någon ny bild på honom. Hon såg ut att stå från bra vinkel när Briam var uppe på bordet. Vi passade på att försöka få till bilder på Sessan också när vi var tre som kunde hjälpas åt.

Min syster Emma var hundvakt åt Otto... vilket innebar att hon la sig i min säng när jag rastat honom så de hade sovmorgon och gosade hela förmiddagen. Det är tur att jag har Emma och att hon gillar hundarna! Vad gjorde jag annars?

Nu ska jag ligga på soffan en stund... jag fick ju gå upp tidigt imorse... jag har inte problem med att komma upp... det är att lägga sig i tid som är svårt =)

Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

Bra jobbat Elin och Briam:-)!

Kramis Marie

2009-04-12 @ 16:02:10
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Ewa m flock :-)

Grattis till en bra placering... å så till CK förståss... men... NÄR kommer sista certet;) Här håller vi tummarna blåa inför varje utställning!

2009-04-14 @ 00:18:36
URL: http://greypaws.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0