Otto 2/4-09 Strömsholm för återbesök

Idag har vi varit på Strömsholm igen... nu går han utan stödskenan MEN han har ett sår som kommer att ta tid innan det läker... dels för att det är avstånd mellan sårkanterna så de inte möts och för att huden är så påverkad av att ha varit instängd under så lång tid så en del bakterier som normalt finns i huden har fått ett övertag vilket gör att såret är lite snuskigt.

Det blir att byta bandaget varje dag och lufta såret så mycket det går. Så jag tänkte att han bara skulle ha en kompress över såret på natten då han sover bredvid mig och jag har full koll och på morgonen så lindar jag lite bandage över för att hålla kompressen och Ottos tunga borta... jag använder helst inte tratten för den är gigantisk! Hittills har det inte varit något problem. Han har låtit bli sitt bandage under de andra veckorna men nu kanske det blir oemotståndligt med snusksåret under... det visar sig...

Bara såret läker så är det fritt fram att blöta ner sig på Strömsholms rehab =)

För övrigt mår han bra och pussade sig fram på Strömsholm i vanlig ordning och dagens vikt: 9,2-9,4kg han stod inte still så det fick bli på ett ungefär. Dessutom blev han inte sövd idag så det var mest för att jag ville veta vad han vägde som jag ställde honom på vågen.

Nu är det Medium på 4:an och det vill jag inte missa =)

Veckans värsta: The Whippet Archive nedlagt... jag sörjer!!! Det var ett favoritställe att surfa runt på... så mycket information som är borta nu... jag känner mig halv... flaggan på halvstång...

Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

Ja - inte nog med att flaggan vajar på halv stång....

Jag tycker den inte vajjar alls längre med Whippet Archive nedlagt....

Och uppenbarligen kan vi "tacka" några engelska uppfödare för att denna nedläggning skett!

TUSEN TACK you "happy english breeders"s som förstör för alla oss som använt oss utav Whippet Archive! You should be ashamed of yourselfs!



Kram Marie

2009-04-02 @ 23:07:58
URL: http://www.telia.com/~u14133690/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0