Otto opererad idag 17/12-09...


Tack Strömsholm för bilderna.

Stiftet som rört på sig är nu borta. De andra 2 får dock sitta kvar för de sitter "illa" till. De sitter vid ligamentfästet och om de inte rör på sig så blir det bäst om de får sitta kvar.

Jag ska hämta honom om en stund och det ska bli så skönt att få hem honom igen. Jag kunde knappt somna inatt och vägen till Strömsholm var en ångest-tripp. Jag är egentligen inte nåt jävla mjäk men när det kommer till mina hundar och deras hälsa, om den hotas, då är jag förbannat mjäkig.

Han har ett par stygn och kommer att ha ett bandage ett par dagar men den här rundan är definitivt lättare än de 20 dagarna med gips som vi genomled i våras. Det va nog de längsta 20 dagar jag har upplevt. Samtidigt gick tiden så fort så jag hann knappt blinka. Den lilla skrutten blev snabbt större och det fattas mycket av den där roliga valptiden känns det som. En månad var han kraftigt begränsad i sin framfart. Sen var det steg för steg som gällde. Varje skutt han gjorde fick mig att sätta hjärtat i halsgropen.

När stygnen är tagna så kommer all energi att läggas på att få Otto tillbaka i den kapacitet han var i för 2 månader sen.

Det är ca 2 månader sen han började fuska lite med höger benet. Det gick inte att känna något speciellt på själva hasen men den såg spetsigare ut. Sen har det kommit mer smygande och sen kändes det vasst under huden för 6 veckor sedan. Det betyder också att slarvet han höll på med i våras som vi har lagt ner 20 besök på ReDog för att få bort återigen måste tränas bort. De faller snabbt tillbaka i gamla mönster och det är rehabiliteringen även denna gång som kommer att bli tyngdpunkten för mig. Den "snabba" biten är redan avklarad idag på Strömsholm... jag höll på att kalla det den enkla biten men det vore fel av mig för jag tror inte att det är enkelt att operera ortopedfall men det är ändå den enkla biten för mig. Jag lämnar in, hämtar+ betalar och ser glad ut. Det som kommer framöver kräver desto mer från min sida....men det är det värt och väldigt nödvändigt!


Kommentarer
Postat av: Reneé

Håller tummarna för att Otto ska få hålla sig hel i benet nu !! Vet själv hur det kan krångla. Pussa pojken från oss :)



/Kram Reneé

2009-12-22 @ 00:19:19
URL: http://www.nahiniz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0