Se upp här kommer Otto :)


Väldigt dålig kvalité med mobilen... han har en golfboll i munnen som han hittade... :-)








Han springer fortfarande så det ser ut som att han nästan springer ifrån sin egen rumpa... men nu har han förstått att han får ta sig en runda och bara springa!! Idag hittade han 2 golfbollar som han lekte med och jag kastade och rullade iväg dem och han har faktiskt bra kontroll på att svänga och att stanna. Jag funderar på om jag skulle ta mig till en WR-träning någonstans eftersom han faktiskt får springa på plan yta med bra grepp så varför inte springa efter en trasa?! LC kommer jag aldrig våga att prova med honom. Det har hänt alldeles för mycket på LC:n visst händer det att hundar skadar sig på WR men jag tror inte att frekvensen för brutna ben är lika hög på WR som i LC.

För den oinvigde så är WR- whippetrace en rak bana med målgång i en sandgrop

LC- lurecoarsing, simulerad harjakt med svängar ibland kuperad terräng och hundarna kan råka springa in i linan som drar trasan och banan är så pass stor att det är omöjligt att kolla hela området efter skaderisker...

Just nu väntar jag på att klockan ska gå så jag kan cykla till jobbet... jag sommarjobbar på nattpatrullen, hemtjänsten nattetid. Jag ville prova på att jobba natt i sommar. Eftersom jag ändå är en nattuggla som aldrig kan lägga mig tidigt och hatar att gå upp tidigt så passar det ganska bra... nu en kopp kaffe!

Har några bilder på Ottos syskon:


Whenke, Magic Colour Midnight Secret


Ebba, Magic Colour Midnight Angel



Pixel, Magic Colour Midnight Delight


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Vad lycklig han ser ut! :D

Synd att du jobbar natt... Västerås WhippetRace har nämligen träning/säsongsavslutning i morgon klockan 10. Det hade varit kul om ni kunnat komma!

2009-06-26 @ 22:43:04
URL: http://jisco.zoomin.se
Postat av: Pia

Härliga bilder på Otto i full fart:-) Men jag skulle aldrig våga låta Soleil springa med en liten golfboll i munnen... "plupp" så sitter den i halsen! Men det är jag det, hon som alltid målar fan på väggen;-)

2009-06-27 @ 00:37:43
URL: http://soleil.bloggagratis.se
Postat av: Pia

Glömde att säga, vilken vacker huvudbild på Ottos syster Ebba!!

2009-06-27 @ 00:40:11
URL: http://soleil.bloggagratis.se
Postat av: Marie Sandberg

Halloj Elin,

Vore jättekul om Du kommer till Norrköping onsdagen den 15:e och testar på med Otto! Hoppas vi ses då!

Kramar Marie

2009-06-27 @ 15:30:01
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: malin

Gud vad han är fin din "lilla" otto, tänk att äntligen få vara whippet på riktigt :)

Måste säga att av alla Briams & Silles ungar så tycker jag Otto & Ebba är finast.



kram malin med jyckar

2009-07-01 @ 10:00:36
URL: http://www.chiaro.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0