Dags för en liten uppdatering...

Jag har varit i Göteborg på MyDog och ställt ut Briam 3 dagar i rad. Vi bodde så fint hos Michalea, Nota's Crew under tiden. Visserligen i Trollhättan men det goda sällskapet avgjorde det hela!

Min syster följde med ner och åkte vidare till en av sina kompisar i Göteborg. Eftersom hon har huvudansvaret för Sigge så fick han följa med henne. De tog tåget från Trollhättan till Gbg och sen fick det bli spårvagn sista biten.

Första utställningsdagen följde Michaela med. Hon jobbar som lärare och hade passande nog ett gäng elever att undervisa i en hundkurs så det passade utmärkt med studiebesök på MyDog. Det var ett rent helvete att hitta parkering och P-husen var fulla trots sina skyltar som sa att det va LEDIGT!! Efter många om och men så hittade vi en plats i ett P-hus... syrran stod med sin kompis och väntade utanför mässan för de skulle ta hand om Otto under dagen... så jag hade lite bråttom och var ju stressad som vanligt...

Otto överlämnades och fick också han äran att bli spårvagnshund :) det hade gått så bra så...

Briam kom 2 i öppenklassen med CK och placerade sig sedan som BH-R för Steven Seymour, AUS, som dömde första dagen...

Andra dagen skulle jag åka utan Michaela så jag tog bilen till syrrans kompis och ställde bilen där, lämnade över Otto och tog med Briam på spårvagnen till mässan... så nu har alla tre åkt spårvagn! Det var nytt även för mig. Jag har åkt spårvagn en gång i mitt liv och det va i Rom... den gången hamnade vi utanför den turistkarta vi hade och blev lagom nervösa men det är en annan historia...
Frank Kane, GB, dömde dag 2 Briam blev 5:a i klassen...

Samma historia igen dag tre... bil till Bergsjön, dumpa Otto och åka spårvagn... den här dagen va det vinthundsklubben som var arrangör. Vi var i en liten, trång hall men ringarna var större än de vi hade under SKK:s dagar och underlaget var bättre än i hallen vi varit i tidigare.
Denna dag dömde Iren Naarits, EST. Briam kom även denna dag 5:a i klassen.

Summan av det hela: Jag är glad ändå... jag fick besöka Michaela, bevisa för mig själv att nya saker inte är farliga och Briam fick faktiskt 1:a i kvalité tre dagar i rad! Det var många blåa band alla tre dagarna.


På onsdag 20/1 ska vi åter till Strömsholm... efter snart 14 dagar med antiobiotika så är svullnaden inte nere... hoppas att det är stiften som jävlas så vi kan få ut dem!!! Jag är så trött på det här! Den där stackars hunden är ålagd koppelpromenader och han har såååå mycket spring i benen!! Det är lite påfrestande faktiskt på mitt samvete. Han tar det med ro... han har slaktat alla sina leksaker (Sigge har gladeligen hjälpt till) tuggar tuggisar på löpande band och jag som tyckte att den här snön kom så perfekt så de kunde få röja runt med lite motstånd... men nej... han som skulle haft mest nytta får ju inte!

Vi får se vad som sägs på onsdag... jag tänker iaf börja med viktmanchetter för han är inte halt men det som han vrider och avlastar ska han sluta med... innan det blir kvar för gott...

Det är många tankar som snurrar i mitt huvud om anatomi och konstruktion. Jag har funderat på nyttan av en ganska öppen vinkel i fronten på en vinthund... inte bara för räckvidden... det måste ju ha en effektiv, stötdämpande effekt. När jag gick massagekursen så skulle vi alltid ställa oss frågan: Var tar kraften vägen? Om man nu har en 90 graders vinkel i fronten, var tar kraften vägen? Hamnar den mitt i leden? Hur påverkar det leden? I en öppnare vinkel färdas kraften vidare genom skuldran... eller har jag fel? Ja som sagt funderar gör jag väldigt mycket... hur strama alt. veka mellanhänder är acceptabelt? Korta alt. långa mellanhänder. Vilket är värst? I det långa loppet vad skadar mest? Jag är övertygad om att det finns en tanke bakom allt vad vinklar, form och funktion heter. Men vilket är bäst? Vi har ju allt att välja på... är lagom bäst?

Sånt funderar jag på när jag undviker att tänka på saker jag måste ta itu med som även kallas skolarbete :)

Kommentarer
Postat av: Inga-Karin

Vi önskar dig verkligen ett smidigare 2010!

2010-01-18 @ 21:53:18
URL: http://www.abrinkens.tk
Postat av: Elin

Tack, jag med :)

2010-01-19 @ 12:15:22
Postat av: ninna

Bra jobbat Elin!

Ninna (med Tiger)

2010-01-22 @ 08:43:37
Postat av: Carro och grabbarna

Krya på dig vännen!

Jag länkar till din blogg, så hoppas jag att vi ses på utställningar framöver när du blivit bra igen!



Kram

2010-02-20 @ 16:39:04
URL: http://pudelrace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0