Här händer inte mycket... tyvärr

Jag har inte så mycket att uppdatera vad gäller just mina hundar förutom att det ser ut som att Otto ska få halvsyskon i juli... runt 13 juli beräknas nedkomsten...

Den som är nyfiken och vill läsa mer om dettta kan besöka Mibisan's blogg och hemsida. Hemsidan finns bland länkarna längre ner och bloggen: www.mibisans.blogg.se där finns bilder på Briams fjälla och uppdateringar på den växande magen =)

Vad gäller mig så går det sakta framåt. Har tyvärr haft ett stort anfall... naturligtvis i kassakön på IKEA... precis där man vill stå och krampa och bete sig konstigt... anfallet varade mellan 5-10 min så det var ett grand-mal och sen har jag haft ett när jag var ensam så hur länge det varade vet ingen. Jag vet bara att käkarna slog ihop och att det fattas en flisa i min hörntand. Just nu byts det ut mediciner och dosändringar pågår så vad som är orsaken är svårt att säga.

Något som stör mig är att jag tog ett blodprov för att läkarna ville se ett visst värde av koncentrationen av en av medicinerna där referensvärdet ligger på ett spann mellan 5-60 som normalvärde. Mitt låg på 11,1 alltså "normalt". Spannet mellan 5 och 60 är ganska stort och förmågan att se vad som kan vara individuellt är något som en del läkare inte har förmåga att uppfatta. Jag kanske skulle ligga kring 20 för att slippa anfall... eller 30... eller 5,1... lurigt men det blir fler uppföljningar och koll med doserna...

Det blir som sagt väldigt lugnt på utställningsfronten i år... dels har jag tappat intresset och så får jag ju inte köra bil... vi får se om jag anmäler Briam till Vilsta. Det är trots allt ett stort happening. Jag kommer iaf delta vid ringside. Otto är nog lite för amerikansk för domaren i Vilsta så han får följa med och titta på. Han är en riktig buse med gott om energi. Om jag hade vågat cykla så skulle han få göra av med en del men vad händer om jag får ett anfall på cykeln. Inte bara jag gör illa mig jag kan skada hunden eller göra honom rädd så han sticker och blir överkörd... nej jag får vänta tills jag är mer stabil. Detta gör tyvärr att Briam ser ut som en julgris... Han skulle behöva mer motion. Han är ju medelålders nu så han lägger gärna på sig och man kan inte hålla igen hur mycket som helst på maten. Glad i mat är han min lilla gubbe =)

Något som inte hjälpte mig är att efter jag varit hemma ett par veckor från sjukan så gick jag och trampade på en sten som gjorde att jag vrickade högerfoten åt både höger och vänster så det kändes som att foten satt lös. Jag känner fortfarande av det när jag gått mycket men snart är svullnaden borta. Ligamenten är uttöjda och det kan ta upp till 6 mån innan de är tillbaka i normal läge. Roligare kan man ha. 2010 är inte mitt år känns det som men vafan det är bara att bita ihop och göra det bästa av det. Jag överlevde virus-encefaliten och kan bli kvitt epilepsin. Jag lever gott och har många människor runt mig som vill mig väl och hjälper mig när det behövs. Jag behöver inte mer än så. Inte för att jag skulle tacka nej till en miljonvinst på en trisslott =) men den chansen ser jag inte som särskilt stor :)

Nu ska jag ut och traska lite med vovvarna. Det är trots allt soligt och fint såhär på förmiddan :)

Kommentarer
Postat av: Åbrinkens

Älskade matte, det ordnar sig! Kram I-K

2010-06-16 @ 20:59:10
URL: http://www.abrinkens.tk
Postat av: Michaela Olsson

Nej verkligen inte ditt år Elin! Men kanske ändå lite ditt år i alla fall! Bara att du vaknade upp ur koman är för mig ett mirakel å att du har återhämtat dig så fort! Men om det är någon jag skulle unna en vinst på lotto så är det alla gånger dig! Ska bli spännande att följa Bibbis nya avkommor =) kram

2010-06-18 @ 10:38:37
URL: http://whippetnota.blogspot.com
Postat av: Marie Sandberg

Ja du Elin, hualigen vilket bedrövligt år du har haft! Men efter regn kommer solsken sägs det ju, så vi hoppas att det kanske blir en fullpott på lott framöver;-).

Dixie växer och frodas (magen alltså). Ska ta lite nya foton under morgondagen då hon är på dygn 39.

Kramar i massor och Dixie pussar så gott till Briam

Marie

2010-06-18 @ 17:39:27
URL: http://mibisans.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0