Äntligen!

Nu har det blivit av. Parningen mellan Briam och Dixie gick som smort igår! Utan mina systrar som alltid ställer upp hade det nog inte varit möjligt. Det har varit mycket strul på vägen trots lång planering :)

Information om denna parning finns bla på min hemsida och på Mibisans hemsida. Länkar till dessa finns längre ner på sidan under just LÄNKAR.

Jag har fått en ny bild på Ottos syster Fanta


Fanta ca 17 månader, en kurvig tös :)


Nu blir det lite vila för min del...

För de som inte vet det sedan innan så insjuknade jag i hjärninflammation i februari och låg nedsövd/medvetslös med epileptiska kramper i en månad och sedan spenderade jag ytterliggare en månad på sjukhus innan jag fick komma hem. Problem med närminnet och långtidsminnet är det som krånglar men i övrigt är jag Elin som Elin brukar vara :) jag har klarat mig otroligt bra och det var en hemsk tid för mina anhöriga under den första tiden då det inte fanns några svar på alla frågor. Än idag vet vi inte varför jag blev sjuk och vad som var orsaken. Jag fick diagnosen virus encefalit och går nu på stark epilepsimediciner vilket gör att jag inte får köra bil så det blir inte några utställningar i år.

Det enda jag ska göra för att repa mig från detta är att vila. De som känner mig vet precis hur lätt/svårt det är för mig. Men allt som har hänt har gett mig ett nytt perspektiv på livet och kan se saker med nya ögon. Jag är glad att jag överlevde och klarade mig utan några större men än att minnet strular. Det kan jag leva med.

Nej nu var det vila som gällde :)

Over and out


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Underbart att höra att du är lite på G i alla fall.

Ta det lugnt och ha det gott med dina hundar så ses vi säkert framöver. Kanske kommer du till Vilsta och tittar i alla fall...

Sköt om dig - kram

2010-05-11 @ 20:22:47
URL: http://belara.bloggplatsen.se
Postat av: Marie

Har liksom fortfarande inte riktigt smält att vi fick till det till slut med Dixie och Briam..... Stefan är optimisten peronifierad och tror stenhårt på valpar runt den 13 juli.........

MEN - jag ser att din länk till min hemsida här på bloggen är den gamla...... Har ju ny hemsida sen ett tag tillbaka, så du behöver byta ut länk-adressen till Mibisan's när du får tid, lust och ork för det vännen. Kramis från Dixie och matte Marie och ge nu Briam en extra kram och Otto en extra puss från mig och Dixie!

Kramis Marie

2010-05-12 @ 01:01:09
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Michaela Olsson

Så tjusig så Fanta!

Gud va roligt att parningen mellan Dixie å Briam nu är gjord!!! Ska bli spännande att följa ett gäng randiga(?) Brixie bappisar =)

2010-05-16 @ 12:04:05
URL: http://www.freewebs.com/notascrew
Postat av: Åbrinkens

Så söt du är Fanta! Hälsningar från syster Whenke.

2010-05-16 @ 13:10:29
URL: http://www.abrinkens.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0